.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مربع اعتدال در حال شکل گیری است ؟
حضور روحانی و ناطق پس از حضور هاشمی و سیدحسن خمینی
حضور حسن روحانی، سید حسن خمینی و ناطق نوری در کنار آیت‌الله هاشمی می‌تواند پیروزی قطعی لیست مشترک این چهار نفر با سرلیستی هاشمی در تهران را قطعی کند و در کنار آن جذابیت این چهار ضلع برجسته کشور می‌تواند سایر استان‌ها را نیز با تهران همراه کند

شمال نيوز: مصطفی داننده - پس از اعلام نامزدی هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس خبرگان، سید حسن خمینی نیز برای حضور در این مجلس اعلام آمادگی کرد. سیدعلی خمینی اعلام کرد که :« اعلام کرد که آیت الله سیدحسن خمینی بنابه درخواست گروه های مختلف سیاسی، مردمی، مذهبی و همچنین شخصیت های برجسته ان شالله در انتخابات مجلس خبرگان شرکت خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی افزود که حاج حسن آقا به صورت مستقل و فارغ از جناح بندی های سیاسی وارد این عرصه خواهند شد.»

بدین ترتیب دو ضلع مربع اعتدال در مجلس خبرگان شکل گرفت و ایرانیان منتظر حضور حسن روحانی و ناطق نوری در این انتخابات هستند. حسن روحانی که سابقه طولانی در مجلس خبرگان دارد و از سال 78 یعنی از دوره سوم تا کنون نماینده مجلس خبرگان است و همگان انتظار دارند او در دوره پنجم مجلس خبرگان نیز حضور پیدا کند. روحانی بعد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و هاشمی رفسنجانی سومین رئیس جمهوری باشد، که در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت می‌کند.

حضور روحانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در شهر تهران و رای بالای می‌تواند تاییدی باشد بر فعالیت‌های او در دولت به ویژه توافق هسته‌ای و برجام. به عبارت دیگر انتخابات مجلس خبرگان می‌تواند رفراندومی برای ادامه راه حسن روحانی در زمینه اعتدال باشد.

ناطق نوری دیگر گزینه‌ای است که همگان منتظر حضور او در انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند. ناطق نوری که بارها اعلام کرده است بعد از انتخابات خرداد 76، دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهد کرد، امروز مورد دعوت‌های گوناگون برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان قرار گرفته است.

ناطق نوری هنوز واکنشی به این درخواست‌ها نشان نداده است ولی قطعا در ماه‌های آینده تلاش‌ها برای حضور او بیتشر خواهد شد تا رئیس سابق مجلس برای حضور در انتخابات مهم مجلس خبرگان عهد خود را بشکند. حضور ناطق نوری به عنوان کسی که سال‌هاست در منصب‌های مختلف در جمهوری اسلامی حضور داشته است به ویژه اینکه در دوره نیز رئیس قوه مقننه نیز بوده است می‌تواند وزن سیاسی این مجلس را افزایش دهد. به جز آیت‌الله هاشمی، حسن روحانی و آیت‌الله یزدی، اعضای مجلس خبرگان کمتر سابقه‌ای در فعالیت‌های سیاسی و اجرایی کشور دارند.

حضور حسن روحانی، سید حسن خمینی و ناطق نوری در کنار آیت‌الله هاشمی می‌تواند پیروزی قطعی لیست مشترک این چهار نفر با سرلیستی هاشمی در تهران را قطعی کند و در کنار آن جذابیت این چهار ضلع برجسته کشور می‌تواند سایر استان‌ها را نیز با تهران همراه کند.


قطعا در روزهای پیش رو تا انتخابات مجلس خبرگان، استراتژی‌های جریان‌های سیاسی برای این مجلس مهم روشن تر خواهد شد و مردم بهتر می‌توانند تصمیم بگیرند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.